In 2014 bundelden Johan, Marcel en Carlo hun krachten om een vriend te ondersteunen wiens baan op de tocht stond. Onder het genot van Carlo’s zelfgebrouwen bier ontstond het idee voor Hert Bier, dat met steun van zakenvrienden en investeerders in 2014 het levenslicht zag. Na de succesvolle lancering van Zwaar Leven, een tripel geïnspireerd op Carlo’s favoriete blondje, groeide de brouwerij gestaag. Het team, veerkrachtig reagerend op de uitdagingen van de Nederlandse lockdown in 2020, breidde uit en verschoof de focus naar supermarkt- en online verkoop, wat resulteerde in een continue omzetgroei.
Met internationale ambities introduceerden de vrienden het Leventhema als Dutch Life, een bier dat loskwam van Hert Bier en internationaal werd gelanceerd. Het succes van Dutch Life, gebrouwen volgens Carlo’s recept, markeerde een belangrijke stap richting het doel om ‘Gezelligheid in a bottle’ te verspreiden onder toeristen in Nederland en bierliefhebbers wereldwijd. De brouwerij, nu met een nieuwe huisstijl en website om het groeiende landelijke bereik beter te bedienen, blijft vastberaden doorgroeien met de visie dat heel Nederland op een dag Hert Bier zal drinken.